Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Wyświetla najczęściej polubioną zawartość w 05/05/17 uwzględniając wszystkie działy

1. Ukoronowanie majówki 108 cm w wodach PZW i rośnie dalej.
    12 polubień
  2. Pierwsza z trzech części tygodniowej zasiadki na Lipiu. Wystartowaliśmy 26.04.2017 więc artykuł świeżutki Długi weekend majowy to idealny okres na zorganizowanie dłuższej zasiadki na wodzie PZW lub komercji. W naszym przypadku wybór padł na żwirownie w Lipiach. Na zbiorniku tym panuje bardzo wysoka presja wędkarska, więc musieliśmy przybyć na miejscówkę kilka dni przed weekendem. Wcześniejsze przygotowania rozpoczęliśmy od produkcji około 10 kilogramów kulek proteinowych zwanymi przez nas psimi kulkami. Po testach na innych zbiornikach i cenie wyrobu uznaliśmy, że powinny się sprawdzić idealnie. Nadszedł dzień wyjazdu, po dojechaniu zapadła decyzja o wyborze stanowiska. Miejsce na dwa namioty i dużo wolnego placu wygląda idealnie, tym bardziej, że słyszeliśmy o wielu udanych zasiadkach z tej miejscówki. Po szybkim rozłożeniu sprzętu przyszedł czas na badanie dna markerem. Głębokość na jakiej wstępnie planowaliśmy położyć zestawy nie przekraczała 3 metrów i znajdowała się na 80 metrze. Był tam niewielki rów, w którym podobno lubią przebywać karpie. Pogoda nie sprzyjała samopoczuciu, mocny i zimny wiatr wraz z przelotnymi opadami deszczu nieźle dawał w kość. Nie pokrzyżowało to naszych planów. Jak na późny kwiecień przystało, przyjęliśmy taktykę nęcenia punktowego. Nie jest to łatwe podczas łowienia z rzutu i to jeszcze przy takim wietrze, ale pomogła nam w tym metoda odmierzania, którą opiszę w innym artykule. Początkowo poleciało po 5-6 dużych rakiet na każdy zestaw, później rozsypaliśmy dywanowo trochę kulek przy pomocy kobry. Miało to za zadanie zwiększyć pole wabienia. Godzina 18:00 pierwsze zestawy rzucone idealnie w punkt. Na haku zawiesiliśmy te same kulki, którymi nęciliśmy. Nie lubimy przesadzać z różnorodnością zapachów w wodzie, naszym zdaniem może to odstraszać ryby i lepiej jest zastosować jeden ewentualnie dwa rodzaje sprawdzonych kulek przez całą zasiadkę. Wiatr wieje prosto w twarz a od czasu do czasu pada deszcz. Z jednej strony daje nam to nadzieję na udane połowy, zbiornik charakteryzuje się lepszymi braniami w złą pogodę, lecz jesteśmy zmuszeni do siedzenia w namiocie. Ciepła herbatka i dobra atmosfera nadrabia za warunki nad łowiskiem. Gawędząc, czytając artykuły wędkarskie i rozmyślając z cierpliwością czekamy na pierwszy odjazd. Spodziewaliśmy się pierwszych brań dopiero po dobie, więc poszliśmy do łóżka z myślą o przespanej nocy. Nasze przypuszczenia okazały się błędne, o godzinie 4:00 budzi mnie piszcząca centralka. Na polu okropnie zimno a hol trwa, ryba ucieka w pobliskie trzciny lecz z łatwością udaje się ją odciągnąć. Po paru minutach walki na macie ląduje piękny pełnołuski o wadzę 4,800kg. Ryba książkowo zapięta w dolną wargę, nie było szansy na spinkę. Szybka sesja, odkażenie i ryba wraca do wody, pomimo zimna trzeba odmierzyć 80 metrów, zaznaczyć klipsem i rzucić idealnie w punkt. Bardzo pomagają w tym latarnie, które były naszym punktem odniesienia. Dzień 2 Pobudka o 9:00, czas odświeżyć kulki na haczyku i donęcić po nocnym braniu. Wiatr ustał, deszcz dalej kropił a temperatura wynosiła 8°C. Zapowiadał się kolejny dzień przesiedzony w namiocie, lecz dzięki elektronice nie był to problem. Długo sobie nie posiedzieliśmy, godzina 12:00 i kolejny odjazd. Na kiju czuć tępy opór lecz po 30 sekundowej walce ryba spada z haka. W takiej sytuacji zmiana przyponu wydaję się dobrym pomysłem, z nadzieją na brak spinek zmieniłem hak na dwa rozmiary większy. Godzina 18:30 i kolejne branie, tym razem bardzo delikatne pojedyńcze piknięcia. Nie ma co się zastanawiać i trzeba zacinać, karp spokojnie daje się podprowadzić do brzegu i ląduje na macie. Waga pokazuje 9,500kg, co już jest dobrym wynikiem jak na tak krótki czas łowienia. Ryba jak wszystkie oczywiście trafia z powrotem do wody. Po pierwszej dobie zaliczyliśmy trzy brania, napawało nas to optymizmem przed kolejnymi dniami. Fala niemal, że ustała co ułatwiło nam nęcenie, trzy rakiety na każdy zestaw to była dla nas optymalna ilość towaru. Pachnące kuleczki narobiły nam smaka, jak dobrze, że dowożą tutaj pizze, po prostu coś wspaniałego. Nadchodzi noc, najedzeni oglądamy film. Z ciepłego fotela wyciąga nas kolejny odjazd. Zdziwieni a jednocześnie dumni, bo dookoła stawu drugą dobę panuje cisza. Ryba, próbuje uciec w trzciny, lecz bezproblemowo trafia na brzeg. Na swoim ciele ma wiele ran i dziur, prawdopodobnie jest to pleśniawka. Odkaziliśmy wszystkie rany i bezpiecznie wróciła do wody. Mamy nadzieję, że uda się jej z tego wyjść.
    7 polubień
  3. Pojechałem na pstrągową rzeczkę z nadzieją że będzie jeszcze czysta. No i była, poziom normalny, ciepło i bezwietrznie. Pstrągi brały, 5 sztuk wyciągnąłem, poza tym sporo kontaktów, tyle że niestety sama młodzież. Na samym początku zupełnie niespodziewanie zaliczyłem też przyłów - szczupak ok 45 cm. A już myślałem że jest kabanek.. W południe zaczęło lać i powoli rzeczka zamieniła się w błotko.
    4 polubienia
  4. Wczorajszy szoszon i...głodkowa przynęta ;-)
    3 polubienia
  5. Na długim weekendzie była taka presja, iż sądziłem przez chwilę, że to zawody wędkarskie - paru panów "przerzuciło" się wzajemnie zestawami - kulki z zestawu pana siedzącego po jednej części stawu, były jakieś 50 cm (może bliżej) od kulek z zestawu pana po drugiej stronie stawu (oczywiście zestawy wyrzucone na środek zbiornika) - do tego kabaretu brakowało jeszcze łódeczek do wywożenia zestawów/zanęt - skończyło by się zapewne bitwą morską (raczej stawową), połączoną z ostrzałem z procy Pozdrawiam nielicznych, którzy na te wędkarskie zmagania patrzyli z przymrużeniem oka.
    2 polubienia
  6. Tygodniowa zasiadka na Lipiach całkiem udana. Wszystkie rybki wróciły do wody
  7. Majówka tradycyjnie w Bieszczadach.
  8. W Postołowie dzisiaj lewa strona lekko puknięta,natomiast prawa strona czysta. Pojedyncze potoki lekko brudziły. Z rybami kiepsko.
    1 polubienie
  9. Ale tu widać jak na dłoni kolor kawy z małą ilością mleka http://www.kamery-rzeszow.pl/index.php/kamery/kamera-most-zamkowy
  10. Toś wrzucił, a po co ci dwa konta na Portalu @ORINOKO ? Woda kakao.
  11. Już kilka razy wrzuciłem stronkę ze stanem wody ale o kolor trzeba się pytać. Wrzucam jeszcze raz
    1 polubienie
  12. Już mam dość takiej wiosny. Jak nie mróz to deszcz.... Zostają filmy na youtube o łowieniu...
  13. Dzisiaj przejeżdżałem przez most zamkowy to woda bardzo wysoka i mega brudna normalnie kakao !;)
  14. A stosujesz rozdzielacz do form?
    1 polubienie
  15. Obszar Natura 2000 to nie jest rezerwat. W tym wypadku chodzi o zachowanie charakteru nadrzecznych łąk tak jak to było od wieków robione. Koszenie jak najbardziej jest ok. Problemem może być to, że jak już skosił to może coś "knuje". Trzeba obserwować i reagować jakby coś miało tam powstawać (hala produkcyjna)
  16. Jak widać żaden cymbal nie wyniósł doświadczeń z funkcjonowania zbiornika rzeszowskiego. Za parę lat będzie następny powód do wyprowadzania publicznych pieniędzy na wątpliwej skuteczności, za to bardzo drogie "odmulanie".
  17. Jak tajne to tajne choć kilka osób widziało rybkę, tak że jutro może już nie połowię w tym miejscu.
  18. Kleń na żywca i do kotła
  19. Witam! Nieduży, ale pierwszy, który nadaje się do pokazania. Pozdrawiam.
  20. Kilka fotek z majówki w Bieszczadach.
  21. 1 polubienie
  22. Tak, ale to tylko na deser, bo wcześniej połknął krowę co pasła się na półwyspie
  23. Z racji tego ,że jako linki głownej używam Nanofil 0,06 ,raczej nie używam żadnych przyponów licząc się z obcinkami.Jedynie kiedy łowię na meppsy (straty bywają finansowo dotkliwe ) wiążę najcieńszy wolfram.Kiedy okonie słabo współpracują,czasami używam ok.1,5m przyponu z fluorocarbonu Cormoran Fluorocarbon Cormoran Cortest 25 m - wedkarskisprzet.pl,mocny i bardzo dobry do takich zastosowań.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

W dniu 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r - RODO. Abyś mógł korzystać z portalu Podkarpacki Serwis Wędkarski potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz danych zapisanych w plikach cookies. Proszę o zapoznanie się z Polityką prywatności.