Jump to content

Tajniki wykonywania woblerów


kafel
 Share

Recommended Posts

Witam,

kiedyś robiłem woblery, jednak przyrównując je do tych które niektórzy z was robią, wyglądały jak z Cepelli:) Jednak chyba na nie najwięcej złowiłem. Postanowiłem spróbować w wolnym czasie ponownie. Sprawiłem sobie rosyjski aerograf Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://www.chronoserwis.com.pl/ALLEGRO/RTV-AGD/Aerograf.2.jpg

i kompresor mam castoramowy

I tu kilka pytań

1. Ma ktoś instrukcję do takiego aerografu? Nigdy tym nie malowałem.

2. Jakie materiały wykorzystujecie na korpusy ?

3. Jaki rodzaj drutu ?

3. Jak dociążacie ?

4. Jakie farby wykorzystujecie ?

5. Jak wygląda technika obklejania skórą ?

6. Jakie ciśnienie powinno być podawane do aerografu ?

Jak będzie ktoś chciał się podzielić wiedzą będę wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

1. Nie mam.

2. Teraz używam tylko pienionego PCV, ale czasami sięgam po lipę, topolę, balsę a przy robieniu jerków stosuje dąb i buk.

3. Drut spawalniczy chromo-niklowy o grubości 0,8mm a do mniejszych wobków 0,6mm. W zasadzie każdy może być o ile jest twardy i nie rdzewieje.

Ołów to zależy jaką pracę wobka chcę uzyskać. Raczej w przedniej części korpusu i nie wyżej jak linia boczna wobka. Przy boleniówkach i jerkach totalnie się to zmienia.

4. Farby w "szpreju:D", lakiery do pazurów, farby ftalowe, akrylowe i inne które nie "gryzą" się z lakierem i w miarę szybko schną. Czasami używam kredek, rapitografu, pisaków.

Skórą nie oklejałem to nie wiem i na aero się nie znam.

Link to comment
Share on other sites

1. Ma ktoś instrukcję do takiego aerografu?

Z tego co wyczytałem na forach modelarskich to nadaje się do ... (no coment) Tu masz trochę na temat aerografów i kompresora. http://www.fishing.org.pl/f34/aerograf-2993/ (Co to znaczy castoramowy).

2. Jakie materiały wykorzystujecie na korpusy ?

Ja odlewam w formach z pianki.

3. Jaki rodzaj drutu ?

Jak napisał Dzienciol drut nierdzewny spawalniczy w moim przypadku 0,6mm

3. Jak dociążacie ?

Śrutem ołowianym w dolnej części korpusu maksymalnie zbliżonym do przodu woblera może być taśma ołowiana oczywiście jak napisał wcześniej kolega będą przynęty które należy obciążyć inaczej.

6. Jakie ciśnienie powinno być podawane do aerografu ?

Ja mam ustawione 4 atmosfery na wyjściu kompresor pracuje w zakresie 6-8 atmosfer.

Link to comment
Share on other sites

Z tym areografem też wyczytałem na forach modelarskich:) Co forum taka opinia. @dziencioł jako jeden z guru woblerowego na forum gratuluje wobka kolo zapalki http://www.fishing.org.pl/attachment.php?attachmentid=14082&d=1359796101 spodobała mi się bestia. Ciekawe jak chodzi. Panie Zdzisku też dziękuję i liczę jeszcze na inne cenne wskazówki. Jeszcze zapomniałem zapytać o stery? Mam nadzieję że będę w krotce mógł zaistnieć w temacie Woblery użytkowników - prezentacje

Link to comment
Share on other sites

Nabyłem drogą kupna płytę spienionego PCV i mam kilka spostrzeżeń.

Plusem jest to iż jest to materiał twardy i nie będzie pił wody tak jak lipa w przypadku popękania lakieru.

Jednak obróbka mechaniczna lipy jest znacznie przyjemniejsza, wiory powstałe podczas szlifowania przyklejają sie wszędzie, w nosie, uszach, do oczu i do ubrania. :eek:

Wracam do starej sprawdzonej lipy.

Link to comment
Share on other sites

Z obróbką jest ten problem, że podczas strugania wióry czasami pękają i latają po całym pomieszczeniu, ale podczas czyszczenia papierem PCV mniej "pyli" niż lipa. Inną wadą jest to, że nie można przyśpieszyć procesu obróbki korpusów np za pomocą szlifierki, ponieważ materiał ulega przytopieniu i szybko zatyka papier ścierny. Największą wadą PCV jest jego masa. Jest mniej wyporny niż lipa i do wyważenia daje się mniej ołowiu a w przypadku małych pływających wobków pstrągowych np 4cm jest to poważny minus, bo nawet 0,2g potrafi topić wobka i czasami brakuje ołowiu np na "wyciszenie" pracy ogonowej. Ale jak na razie zostaje przy PCV, bo jak dla mnie ma więcej zalet niż wad.

Link to comment
Share on other sites

Lipa bardziej pyli podczas szlifowania ale ten pył mozna łatwo strzepnąc z ubrania a pył z PCV dosłownie przykleja się do ubrania i skóry i trudno go usunąć nawet szczotką. Nie podwarzam jednak zalet tego materiału. Uczulam jedynie tych którzy zastanawiaja się nad jego stosowaniem.

Link to comment
Share on other sites

A co powiecie na takie rozwiązanie? Przesuwając śrucinę zmieniamy pracę wobka i możemy go dopasować do uciągu wody. Śrucina przy sterze-szybka woda, śrucina przy oczku woda spokojna(mocno zamiata przy b.wolnym prowadzeniu). I w każdej chwili można dociążyć wobka dodatkową śruciną.

Aby zobaczyć załącznik musisz się zalogować

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzisiaj kolejna próba zrobienia formy. Szacun dla "woblerokletów":beer:. Jedna na gipsie - popękała, druga na kleju - rozdzielacz nie zadziałał, kolejna na kleju - więcej rozdzielacza. W końcu mi się uda.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Technika robienia form opanowana :beer:. Niestety, Panie Zdzisku miał Pan rację pianka montażowa jest do d.... nie nadaje się. Eksperymentuję nadal - w końcu się uda.

Na zapas pytam, jakich farb używacie do aerografu?

Link to comment
Share on other sites

Lakierów samochodowych, akryle i metaliki. W zaprzyjaźnionej mieszalni zawsze dostaję za free jakieś odpady ciekawych kolorów. Lakier bezbarwny również samochodowy chemoutwardzalny - szybko schnie i jest bardzo twardy. Niestety farby te gryzą się z farbami w aerozolu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy