Jump to content

Problem z kołowrotkiem


FriQ
 Share

Recommended Posts

Otóż nie wiem jak to zbytnio napisać, ale ujmę to tak. Ostatnio czyściłem kołowrotek, wszystko ładnie pięknie lecz jak dam blokadę, aby nie można było kręcić do tyłu to podczas ruchu korbką do tyłu zamiast od razu się zablokować, czuć opór to kołowrotek wykonuje pół obrotu i dopiero czuć ten opór. Nie wiem czy podczas rozkręcania coś sie przestawiło ;/ :D Myślę, że wytłumaczyłem w miarę zrozumiale mój problem.

Link to comment
Share on other sites

Przedstaw schemat budowy twojego kołowrotka(znajduję się na każdym pudełku) będzie wtedy łatwiej określić co źle złożyłeś.Za to zazwyczaj są odpowiedzialne 2 rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Schematu nie widzę, mam kołowrotek Robinson Rexon 303, za nie wiadomo jakie pieniądze, to on nie jest. No, ale przez jakiś czas musi mi posłużyć. Sam sie zastanawiam co źle zrobiłem. Robiłem wszystko zgodnie ze zdjęciami na necie ;/

Link to comment
Share on other sites

Rozkręć i spokojnie złóż jeszcze raz od nowa, być może jedną z części założyłeś odwrotnie.

Też tak myślę,podejrzewam że założyłeś zapadkę o jeden ząbek za mało albo sprężynka odwrotnie, takie rzeczy są w tego typu kołowrotkach.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam mam pewien problem z kręciołkiem Shimano Catana 2500FB mój mały 5letni mechanik odkręcił mi szpulkę i wypadły z niej podkładki,a że stało sie to nad wodą to trochę się pobrudziły,wyczyścić się tego już nie dało.Co zrobić hamulec kulawo chodzi,da się dokupić takie podkładeczki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Panowie może ktoś mi przesłać zdjęcie/skan schematu młynka Team Dragon 930 iz lub(i) Zauber o rozmiarze 3000 ? Mój Spro 10300 zaliczył dzisiaj beton i uszkodziłem wałek posuwu szpuli. Dlatego potrzebuję numerację części. Z serwisem Spro jest ponoć kiepsko i będę chciał kupić część zamienną u jakiegoś innego producenta TD/Zauber/Byron Alice.

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobny proble w shimano stradic 4000 . Otuż przy smarowaniu zatłuściłem mechanizm blokady korbki i wogóle nie blokuje , kręci sie w obie strony! Po ponownym rozkreceniu przesuszyłem go dokładnie i z dnia na dzien widac różnice tj. blokuje już za kazdym razem ale na tyle słabo że przy zacięciu np na zaczepie nie zawsaze blokuje!

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem ciekawą stronkę na temat...chm:confused:,chyba smarowania , konserwacji itp. kołowrotków i multiplikatorów.Język na stronie bliżej nie określony ale masę fotek na ten temat:D.Wrzucę to może komuś się przyda:D .Drugi i trzeci link RYOBI ZAUBER 4000

http://www.siamfishing.com/content/list.php?cat=inside

http://www.siamfishing.com/content/view.php?id=245&cat=inside

http://www.siamfishing.com/content/view.php?id=246&cat=inside

Stronki można wrzucić na Tłumacza to lepiej pójdzie;):D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam.

Jak w temacie ma ktoś taki kołowrotek http://makarfish.pl/index.php?producent=&cat_id=702&&page=1 ? Ja posiadam go drugi sezon i stwierdzam że strasznie skręca on żyłkę. Chciałem się dowiedzieć czy ktoś ma też taki sam kołowrotek i taki sam problem? Zaczyna mnie lekko denerwować to skręcanie żyłki. Ogólnie to fajnie mi się na niego łowi ale to skręcanie:(

Edited by www2020
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dlatego pytam, że czeka mnie smarowanie mojego Red Arca. Kołowrotek wrócił z serwisu, uszkodzona była rolka prowadząca, szybko naprawiony i nasmarowany, ale niestety w serwisie Spro używają jakichś tanich smarów, pewnie takich jakie dostępne są na ogół w sklepach wędkarskich po maks 5zł :( Problem jest w tym że kołowrotek w temperaturze pokojowej chodzi super, ale już poniżej 10 stopni smar gęstnieje i kołowrotek chodzi dość ciężko :(

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie najlepszy do smarowania kołowrotków jest olej do maszyn szwalniczych;),taki sam stosuje się do niektórych zegarków.Jeśli chodzi o spro Red Arca w którym odkręcasz tylko srebrną obudowę na tyle kołowrotka i wlewasz,wciskasz smar jest to jeszcze bardziej proste.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy