Skocz do zawartości

Wedzisko i kołowrotek na grunt do 300 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

:)Witam forumowiczów.

Zdaje sobie sprawę że temat powielany na forum ale mimo to chcę Was poprosić o poradę. Otóż w tym roku zamierzam zacząć łowić na metodę gruntową i z tego powodu zamierzam zakupić moje pierwsze wędzisko i kołowrotek do w/w metody. Na zakupy zamierzam wydać 300 zł ewentualnie cena może delikatnie przekroczyć zamierzony budżet. Jak już wspominałem jestem początkujący w metodzie więc "do nauki" nie chciałbym od razu wydawać pieniędzy na sprzęt z tych większych półek. Dodam że 70% zamierzam łowić na wodach stojących 30% chciałbym spędzić na dobrych miejscówkach na rzece. Dzięki za cenne porady. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, zapytanie nie jest do końca sprecyzowane :) Na grunt można łowić karpie, liny, amury, sumy, szczupaki i wiele wiele innych gatunków ryb co dorastają do sporych rozmiarów, a można skupić się na małych rybach typu krąpie, leszczyki, płotki itp ...

Nie mniej jednak sprzęt diametralnie się różni do połowu tych ryb, więc doprecyzuj swoje pytanie jakie gatunki ryb zamierzasz łowić i czy będziesz używał sygnalizatorów mechanicznych/elektronicznych czy np. interesuje Cię metoda feederowa z drgającą szczytówką ...

Na pewno ułatwi to udzielenie Tobie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście interesują mnie te większe okazy ryb co jest pewnie marzeniem każdego wędkarza, co do dalszego sprecyzowania pytania interesują mnie bardziej mechaniczne sygnalizatory brań gdyż raczej częściej jestem przy wędce i raczej nie łowię po nocach. Na forum wyczytałem że na wody stojące nadają się ponoć lepiej federy na długość 3.60 a na rzeki na długość większą np 3.90. Myślałem bardziej o federze długości 3.90 na którym idzie dalej wyrzucić zestaw wędkując na wodzie stojącej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach