Skocz do zawartości

Worek Karpiowy.


Rekomendowane odpowiedzi

RAPR mówi: "3.5. Ryby w stanie żywym, złowione zgodnie z limitem ilościowym, należy przechowywać wyłącznie w siatkach wykonanych z miękkich nici, rozpiętych na sztywnych obręczach. Każdy wędkarz musi przechowywać osobno złowione przez siebie ryby, z tym że zabrania się przechowywania żywych ryb dłużej niż 24 godz."

W związku z tym mam pytanie czy stosowanie worków karpiowych nie jest przekroczeniem prawa, gdyż jak wiadomo nie posiadają one żadnych obręczy a tym bardziej sztywnych. Pytam bo jestem początkującym karpiarzem i niektóre sprawy nie są mi jeszcze jasne, ale puki co korzystam ze zwykłej ale wystarczająco obszernej siatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż przepis chory i przestarzały jak zresztą całe PZW.Osobiście bardzo rzadko używam worka karpiowego i korzystam z niego tylko wtedy gdy chcę przetrzymać rybę złowioną w nocy do rana w celu zrobienia jej zdjęcia.Poza tym praktycznie każdy aparat wyposażony jest w lampę błyskową,która daje możliwość zrobienia fajnych zdjęć także w nocy.Moim zdaniem dobrej jakości worki karpiowe zrobione z odpowiedniego materiału o niebo lepiej spełniają swą funkcję niż siatki z obręczami.Karp czy amur przetrzymywany w ciemności jest mniej narażony na stres i obtarcia niż w rozciągniętej siatce każdy kto zajmuje się łowieniem tych ryb o tym wie dlatego ktoś kiedyś wymyślił worki.Pamiętać trzeba tylko aby w jednym worku była przetrzymywana tylko jedna ryba (mam tu na myśli duże okazy ryb) i czas jej przetrzymywania był zminimalizowany a wtedy na pewno w dobrej kondycji wróci do swojego domku:).Osobiście nigdy nie miałem problemu z tym chorym przepisem co nie znaczy że kiedyś nie trafi się jakiś nadgorliwy strażnik i nie chodzi mi tutaj o PSR (oni to rozumieją) ale o SSR-zwykła "amatorszczyzna z przypadku".