Skocz do zawartości

Kalendarz bran? prawda czy falsz ?


MunieK

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie co sadzicie o kalendarzu brań (dostępny w internecie jak i rożnych gazetach itp.) czy według was to prawda czy fałsz z tymi braniami ? czy może nawet nie zwracacie uwagi ?

moje zdanie na ten temat to fałsz. bo zdarzało mi się przy słabych braniach łowić w średnie i większe rybki a dzisiaj np gdzie miały być b.dobre brania sama drobnica. według mnie brania nie są zależne od kalendarza brań który jest pisany na podstawie faz księżyca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze w te cuda chociaż czasami 2/6 się trafi. Mam taki razem z kalendarzem na 2009 rok Robinsona i zdarza się że tam spojrzę. Nie wiem jak w spinningu bo jeszcze nie mam zbyt dużego doświadczenia ale gdy jadę na przepływ to ważne jest ciśnienie (wzrastające lub stałe) i kierunek wiatru oraz siła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak wiele czynników zewnętrznych od których zależy nasze powodzenie przy połowie ryb, że nie warto zawracac sobie gitary kalendarzem brań. Np. wystarczy, że źle wytypujemy łowisko, lub źle wysondujemy głębokośc, lub nie zachowamy ostrożności podczas podchodzenia do łowiska, co spowoduje, że wszystkie dotychczas przebywające w pobliżu rybki czmychną pod drugi brzeg, nawet w dni dobrych brań starcimy szanse na złapanie czegokolwiek. Nie wierzę w to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tą właśnie tezą, że kalendarz brań to bardzo rzadko spełniająca się wróżba. Nie wiadomo nawet dokładnie na czym oparta, bo kiedyś z ciekawości porównywałem brania w ciągu kilku miesięcy i wychodziło że nawet fazy księżyca nie mają największego wpływu na prognozowane brania. Co więcej, wystarczy porównać kilka dostępnych kalendarzy (kalendarze roczne jak i te z czasopism i internetu) a okaże się, że prognozowane brania są różne.