Skocz do zawartości

Motoryzacja


kafel

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Dodaje pytanie czy warto tankować 98 niby bez tych domieszek, jest to opłacalne ? W instrukcji obsługi pojazdu mam napisane aby lać 95 więc się puki co tego się trzymam.

Zależy od zaleceń producenta. Ja często leje 98 w trasę, i to może dać oszczędność rzędu o 1-1,5 l/100km. W mieście już tych różnic nie widać tak bardzo.

Zima to inna sprawa. Warto lać najdroższą benzynę, bo auto łatwiej się uruchamia i płynniej pracuje na zimnym silniku. Nie warto natomiast jeździć na rezerwie, bo różnice temperatury powodują wytrącanie się wody w zbiorniku.

Natomiast co do gazu to powiem, że w zależności od stacji, różnice na jednym zbiorniku dochodzą do kilkudziesięciu kilometrów. Trudno znaleźć regułę, bywało, że Check Engine zapalał mi się po nabiciu na firmówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od samochodu. Głównie od stopnia sprężania. Jeżeli silnik jest odprężony, to 98 może nawet zaszkodzić ,bo będzie się zbierał nagar (mieszanka się nie dopali). Wyższa liczba oktanowa pozwala w nowszych silnikach mocniej sprężyć mieszankę bez ryzyka samozapłonu. To znaczy nie samo paliwo podnosi moc, co większe sprężenie, a do tego lepsze jest paliwo ,które się wolniej spala (o wyższej liczbie oktanowej). U mnie w instrukcji zalecają 95, ale dla "większej radości z jazdy" można lać 98:D Samochód przyspiesza płynniej i hamuje(nie szybciej).

Pytanie, czy paliwo, które kupujesz na stacji ma rzeczywiście takie parametry jak na dystrybutorze :P

Co do temperatury, to wartość opałowa lepszej benzyny może być nawet mniejsza (dodatki). Więc teoretycznie ciepła jest mniej. Ale nie wiem czy będą znaczące różnice w tempie nagrzewania.

Podsumowując, najlepiej opierać się na instrukcji. Wyższa liczba wcale nie zwiększa mocy, ale poprawia kulturę pracy w odpowiednim silniku. Za niska będzie prowadziła do szybszego zużycia silnika.

Edytowane przez LuJu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

W dniu 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r - RODO. Abyś mógł korzystać z portalu Podkarpacki Serwis Wędkarski potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz danych zapisanych w plikach cookies. Proszę o zapoznanie się z Polityką prywatności.